Online strategie

Op internet kun je je doelgroep met de juiste middelen op een krachtige manier bereiken. Bijvoorbeeld via een website, door online adverteren, nieuwsbrieven en via diverse social media. Maar wat is nu de beste manier? Wij helpen bedrijven bij de ontwikkeling van een online (internet)strategie.

Gezamenlijk gaan we op zoek naar de beste strategie die past bij de doelgroep én bij je organisatie. De aanpak hiervoor verschilt per branche en per bedrijf. Daarom werken we met een zelf ontwikkeld internet-strategiemodel, dat bestaat uit vier belangrijke stappen.

Online strategie

Stap 1: Doelen en internetstrategie bepalen

Je kunt je doelgroep op allerlei verschillende manieren bereiken. De mogelijkheden zijn alleen maar toegenomen met de komst van social media als Twitter, LinkedIn en Facebook. Hoe bereik je het beste jouw doelgroep? Om deze vraag te beantwoorden is allereerst van belang om je organisatiedoelen in kaart te brengen. Wil je bijvoorbeeld meer omzet genereren, of vooral meer naamsbekendheid krijgen? Uit deze doelstellingen volgt de strategie die uiteindelijk bepaalt welke (mix van) middelen er ingezet moeten worden om die gewenste doelen te bereiken.

Stap 2: Meten en optimaliseren

Als eigenaar van je website is het belangrijk om te weten hoeveel je website oplevert. Trekt je bijvoorbeeld veel bezoekers? Welke pagina’s worden veel bezocht, en welke weinig? Wordt je contactformulier gebruikt? Wij adviseren klanten in de optimalisatie van hun website. Dit doen we met behulp van verschillende meetmethoden, waaronder statistieken, usability onderzoeken en performance testen. De resultaten gebruiken we om je website continu te optimaliseren en verbeteren.

Stap 3: Conversie verhogen

Je website dient een bepaald doel, zoals het verkopen van producten of het genereren van leads. Je wilt dat je bezoekers klant worden. Dit noemen we conversie. Wij helpen je je de conversie te verhogen door in te zetten op gebruiksvriendelijke en effectieve websites.

Aantrekken van bezoekers

Er zijn meerdere manieren om ervoor te zorgen dat je website meer bezoekers krijgt. Wij maken in ons e-commerce model onderscheid in zoekmachinemarketing (search engine marketing), e-mailmarketing en affiliate marketing. Social media worden ook steeds belangrijker in het aantrekken van bezoekers. Wij helpen je om deze middelen optimaal in te zetten.

Online strategie ontwikkelen met Sowmedia?