GDPR Consent Pro voor WordPress ondersteunt nu Google Consent Mode V2

Als je bekend bent met Google Analytics en Ads, dan weet je waarschijnlijk wel dat je voor maart 2024 Google Consent Mode V2 moet installeren. Doe je dat niet, dan loop je alle nauwkeurige metingen via het marketingplatform mis. 


Moet je dit nog installeren? Geen stress! De plugin GDPR Consent Pro voor WordPress heeft onlangs een update gehad, mét integratie voor Google Consent Mode V2. We vertellen je alles over deze handige plugin. 

Gamechanger binnen de AVG 

De update van deze handige plugin komt als geroepen: net nu organisaties ernaar streven om Google Consent Mode V2 te installeren – dit wordt nu tenslotte verplicht. Zonder gegevensverzameling geen gerichte advertenties en zonder Google Consent Mode V2 geen metingen. 

Met Google Consent Mode kunnen bedrijven nog steeds waardevolle gegevens verzamelen en advertenties runnen. Allemaal volgens de AVG, zonder de privacy van gebruikers te schenden. En nu, met de integratie van GDPR Consent Pro voor WordPress en Google Consent Mode, is het een fluitje van een cent om gebruikerstoestemmingen te managen. Dat betekent dat jouw dataverzameling niet alleen AVG-proof is, maar ook nog eens superefficiënt!

Het belang van Google Consent Mode 

Waarom is dit zo belangrijk? Omdat de AVG binnen de EU nu eenmaal afdwingt dat we op een nette manier de gegevens beschermen van personen. En als bedrijf moet je binnen de EU ervoor zorgen dat je voor je online activiteiten de juiste goedkeuring krijgt van je bezoekers. Bijvoorbeeld door middel van cookies. 

En dat is best een uitdaging. Want hoe balanceer je tussen ‘regels volgen’ en tegelijkertijd ‘cruciale data binnenhalen’ voor jouw gepersonaliseerde marketing? Juist, daar komt de GDPR Consent Pro en Google Consent Mode integratie in beeld, als een echte lifesaver.

Een buitengewoon handige plugin

Bedrijven kunnen nu opgelucht ademhalen, omdat deze integratie het beheren van gebruikerstoestemmingen een stuk simpeler maakt op verschillende platforms. Geen gedoe meer met handmatig instellingen wijzigen. Dat levert ook een verminderd risico op het mislopen van belangrijke Google metingen.

En weet je wat nog handiger is? Je kunt nu nauwkeuriger data verzamelen en analyseren. Zelfs als gebruikers niet instemmen met bepaalde gegevensverzameling, zorgt Google Consent Mode V2 ervoor dat je nog steeds nuttige info krijgt, allemaal geanonimiseerd natuurlijk.

Waar wacht je nog op?

Deze integratie laat ook zien hoe serieus we digitale privacy nemen. Het erkent de noodzaak van een geavanceerde aanpak voor toestemmingsbeheer. Eentje die respect heeft voor de wensen van gebruikers en bedrijven in staat stelt om effectief te blijven draaien. Als je het ons vraagt? GDPR Consent Pro was en is een echte aanrader. Al zeggen we het zelf 😉

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen

Waarom je jouw Core Web Vitals zou moeten testen in Google Search Console

Het testen van je website’s Core Web Vitals in Google Search Console is niet slechts een technische noodzaak; het biedt een strategisch voordeel. Leer waarom het cruciaal is voor het verbeteren van de gebruikerservaring en het verhogen van je SEO.

Lees verder

Hoe voorkom je dat ChatGPT je WordPress website crawlt: Een stap-voor-stap gids

Jij weet waarschijnlijk als geen ander: content is koning! En de bescherming van jouw content tegen ongeautoriseerd gebruik is vaak essentieel.

Lees verder

Google Core Web Vitals update: alles over de nieuwe INP Metric

In deze blog leggen we uit wat de Google Core Web Vitals update van maart 2024 inhoudt. Met speciale aandacht voor de nieuw geïntroduceerde ‘Interaction to Next Paint’ – afgekort INP – metric.

Lees verder