Waar Jan-Willem ooit nog door zijn eerste klanten in boekenbonnen werd uitbetaald en Steve zijn eerste websites op de middelbare school bouwde, hebben ze inmiddels een stabiel team opgebouwd dat complexe WordPress-vraagstukken moeiteloos tackelt. Dit is natuurlijk niet allemaal vanzelf gegaan. Sow hebben zij dat gedaan:
Waar komt de naam Sowmedia vandaan?
De naam ‘Sowmedia‘ komt van het Engelse woordsow– zaaien. Die betekenis zit diep verweven in de missie van het bedrijf: met aandacht voor het kleine (zoals zaden) werken aan grote impact (de oogst). Die gedachte komt niet alleen terug in het werk voor klanten, maar ook in maatschappelijke initiatieven zoals het ondersteunen van wezen en weduwen, en het inzetten van een jaarlijkse werk sprint van hun team voor een goed doel.
De samenwerking
De samenwerking tussen Jan-Willem en Steve ontstond uit wederzijds ondernemerschap en een duidelijke klik. Ze ontdekten dat hun verschillen juist hun kracht vormden.
Die aanvulling zie je terug in de structuur van het bureau. Jan-Willem richt zich vooral op sales en klantrelaties, Steve op techniek en procesverbetering. Samen zorgen ze ervoor dat projecten niet alleen mooi, maar ook effectief zijn.
“We hebben samen een persoonlijkheidstest gedaan waarin je dat goed kon zien. Waar ik rood scoorde, scoorde Steve groen en andersom. Het leuke was dat we allebei maar één overeenkomstig vakje groen hadden: compassie.”
Jan-Willem Visser Founder Sowmedia
Wat Sowmedia bijzonder maakt
Sowmedia is uitgegroeid tot een gespecialiseerd bureau met diepgaande kennis van WordPress, SEO, design en strategie. Wat het team onderscheidt? Een gestructureerde aanpak, persoonlijke benadering en jarenlange ervaring met het bouwen en onderhouden van WordPress websites. Ook intern zit het goed: een stabiel team met sterke betrokkenheid.
Daarnaast zet het team in op automatisering en AI om slimmer en efficiënter te werken, zonder in te leveren op kwaliteit.
“We zijn een zeer stabiel team met allemaal vele jaren WordPress ervaring. Door onze gestructureerde aanpak en onze bereikbaarheid maken we echt verschil.”
Jan-Willem Visser Founder Sowmedia
Ambities voor de toekomst
De ambities van Sowmedia reiken verder dan het bouwen van websites. In de komende jaren wil het bureau zich nog meer richten op partnerschappen met marcom-afdelingen van grotere organisaties.
Zo wordt er gewerkt aan ISO 27001 en 9001-certificeringen, wat internationale certificeringen zijn die garanderen dat een organisatie respectievelijk haar informatiebeveiliging en kwaliteitsmanagementsystemen professioneel en continu verbetert en beheerst. Daarnaast blijft innovatie een kernwaarde, met aandacht voor nieuwe technologieën als AI en verdere procesautomatisering.
Ontmoet Jan-Willem
Jan-Willem Visser is oprichter van Sowmedia. Hij groeide op in Maassluis en woont nu met zijn vrouw en dochters in Spijkenisse. Al sinds 2000 bouwt hij websites, en sinds 2006 in WordPress. Zijn kracht ligt in sales,klantcontact en het creëren van strategieën die écht werken.
“Het is misschien gek om te zeggen, maar het voelt echt als een roeping. Met het verlangen een positieve impact te maken voor klanten en partners waar we mee samenwerken.”
Naast zijn werk houdt hij zich bezig met sporten (crossfit, skaten), reizen,(s)preken en verdiept hij zich in AI en crypto. Zijn persoonlijke missie? Impact maken, ook buiten het werk, met oog voor mensen die vaak over het hoofd worden gezien.
Ontmoet Steve
Steve Lock is technisch directeur en mede-eigenaar van Sowmedia. Hij is geboren in Rotterdam, woonde tijdens zijn middelbare schooltijd in de regio ’s-Hertogenbosch en woont nu met zijn vrouw en twee zoontjes in Berkel en Rodenrijs. Al op jonge leeftijd bouwde hij websites en combineerde hij zijn studie communicatie- en informatiewetenschappen met een film- en tv-opleiding.
Na een paar jaar ervaring bij een startup besloot hij voor zichzelf te beginnen. In WordPress ontdekte hij het perfecte platform om zowel creatief als technisch te bouwen. Sinds 2012 is hij actief bij Sowmedia, en sinds 2014 officieel mede-eigenaar.
“Ik ben moeilijk in een hokje te passen en hou van de combinatie en variatie in het werk dat je als ondernemer hebt.”
Binnen Sowmedia zorgt hij voor technische kwaliteit, slimme oplossingen en geoptimaliseerde processen. Altijd met het doel om klanten écht vooruit te helpen.