Case

Open Doors vernieuwd met CRM-integratie

Als non-profit organisatie is Open Doors afhankelijk van het donatieproces. We ontwikkelden samen een nieuwe WordPress website die aansloot op het huidige backoffice, waarbij doneren centraal staat. 

Optimalisatie van het donatieproces 

Wie Open Doors kent, weet dat deze organisatie zich inzet tegen de vervolging van christenen wereldwijd; van Syrië of Nigeria tot aan Noord-Korea. Wanneer je als non-profit zoals Open Doors afhankelijk bent van donaties, weet je dat je website hier helemaal omheen moet bouwen. Het wordt niet ‘zomaar’ een visitekaartje, het wordt je sterkste marketingmiddel! 

Om een aantrekkelijke website te realiseren die voldoet aan deze eisen, liet Open Doors op voorhand een design maken. Daarna was het tijd om dit ontwerp ook om te zetten naar een daadwerkelijke website. Daarbij koos Open Doors voor Sowmedia.

De vraag van Open Doors

Open Doors had een helder verzoek aan Sowmedia: niet alleen wilden zij hun verhaal goed kunnen vertellen, ook moest er een stabiel systeem staan om donaties te ontvangen via de website. Het nieuwe donatiesysteem moest bovendien naadloos aansluiten op hun vernieuwde backoffice in Salesforce.

Dat een interessante uitdaging; de ontwikkeling van de website moest parallel lopen met het vervangen van meerdere backoffice tools van Open Doors. In een strak afgestemd schema hebben we in 3 maanden tijd al deze processen met elkaar tot een goed einde gebracht. 

Altijd overzicht tijdens het proces

Open Doors wilde de vaart er flink inhouden en vanuit Sowmedia weten wij dat een snelle oplevering essentieel kan zijn. Om ervoor te zorgen dat Open Doors tijdens de bouw al met content-invoer aan de slag kon, verdeelden we het ontwerp in behapbare stukjes. Elke van deze zogenaamde ‘bouwstenen’ werd apart ontwikkeld en getest. Bouwstenen die klaar waren konden door Open Doors direct gebruikt worden in het opbouwen van pagina’s. Zo hield Open Doors altijd de controle én de vaart erin. 

Terwijl Open Doors zorgde voor het vullen van de site, regelden wij de technische kant. Deze stapsgewijze aanpak gaf ons de mogelijkheid om snel te handelen en zorgde ervoor dat Open Doors betrokken bleef bij élke fase van de ontwikkeling. 

Auteurs zelf aan de slag

Met de gebruiksvriendelijke Gutenberg editor is de WordPress website veel beter te beheren. Content is eenvoudig binnen de gedefinieerde huisstijl aan te passen. Het gemak voor de auteurs is enorm toegenomen, omdat ze tijdens het bewerken direct zien hoe de pagina eruit komt te zien.

Onze oplossing is niet alleen een technisch hoogstandje, maar zorgt er ook voor dat dagelijkse taken voor de tientallen auteurs veel gemakkelijker worden gemaakt. Door gebruik te maken van de geavanceerde Gutenberg editor, kunnen auteurs snel en eenvoudig blokken op de website verslepen en zelfs teksten kopiëren en plakken uit Word. Dit bespaart waardevolle tijd en maakt het beheren en plaatsen van content een fluitje van een cent.

“Naast hun technische know-how is het fijn dat Sowmedia ook meedenkt en flexibel is op het gebied van design, UX en projectplanning. We zijn erg blij met het eindresultaat en hebben in Sowmedia een webpartner voor de lange termijn gevonden.”

Rinse van Dijk
Online marketeer / Webmaster bij Open Doors

Stabiele website die veel verkeer aankan

Jaarlijks aan het begin van ieder jaar, publiceert Open Doors een ranglijst met 50 landen die zich schuldig maken aan christenvervolging. Met deze publicatie vragen zij hulp een aandacht voor dit grootschalige probleem. Een vast moment waarop velen mensen graag een donatie doen. Dat betekent ook: veel websitebezoekers in een korte tijd.

Daarom hebben wij gezorgd voor een steady website, die grotere bezoekersstromen ondersteunt. Zo loopt Open Doors op deze cruciale momenten geen gevaar offline te gaan!

Ook een nieuwe website voor je organisatie nodig?

Ons team van ervaren WordPress experts staat voor je klaar!