Case

Case: Plaswijckpark

Een website met meer functionaliteiten én een frisse uitstraling… Say no more! In deze klantcase blikken we terug op de bouw van deze toffe website voor Plaswijckpark.

Van verouderd naar vernieuwd 

Nog nooit van Plaswijckpark gehoord? Dan kom je niet uit Rotterdam! Het recreatiepark, dat vorig jaar 100 kaarsjes mocht uitblazen, is bekend om zijn grote buiten- en binnenspeeltuin en trekt daarmee al jaren ieder seizoen bezoekers. Om zo’n mooi jubileum te vieren, mocht een spiksplinternieuwe website niet ontbreken. 

Niet alleen wilde Plaswijckpark iets verfrissends, dat meer paste bij de speelse sfeer van het park. Het was ook op zoek naar een website met meer functionaliteiten

De wens: zelf aan de knoppen draaien

De marketingafdeling van Plaswijckpark had een duidelijke wens: zelf meer verhaal creëren en actief zijn in de achterkant van de website. Het draaide niet alleen meer om een prachtige uitstraling, die uitnodigend is naar bezoekers. Een belangrijk aspect ging voornamelijk over praktische tools in het content systeem, zodat beheerders hier zelf makkelijk mee kunnen werken. 

Na een extern designproces, mochten wij bij Sowmedia aan de slag. Omdat het recreatiepark inspeelt op verschillende periodes, seizoenen en thema’s, maar ook info geeft over beschikbaarheid van attracties, zorgden we ervoor dat dit makkelijk toe te passen is in de website.

“De website past helemaal bij onze eigen huisstijl en kunnen we heel gemakkelijk zelf aanpassen.”

Isa de Koning
Van Plaswijckpark – Medewerker Marketing & Communicatie

Makkelijk aanpasbare WordPress website

We gingen samen aan de slag met het implementeren van de thematische mogelijkheden, zodat elk seizoen een transformatie van de site mogelijk is. Visuele elementen werden toegevoegd, helemaal passend bij de huisstijl van het park. 

Met de praktische tools in het WordPress systeem geven we de mogelijkheid om – in tegenstelling tot de oude website – makkelijk elementen in pagina’s te implementeren. Omdat Plaswijckpark veranderende openingstijden kan hebben, afhankelijk van het seizoen, kan dit nu met een paar klikken worden aangepast.

Maar ook tijdens feestdagen kan het design van de website binnen een paar klikken helemaal passen bij het thema. Van Halloween tot Pasen, of van zomerse sferen tot winterse stemming. 

Oude techniek in een nieuw jasje

In sommige gevallen van het bouwen aan een nieuwe website, kan content uit een oude website compleet worden verhuisd. Dit was bij Plaswijckpark niet het geval; zij wilden een nieuwe start maken met het schrijven van de inhoud. Wel gebruikten ze al een fijn ticketsysteem in hun oude WordPress website. Daarom zorgden we ervoor dat de nieuwe site hier compleet op werd aangesloten.

Terwijl wij een paar vaste paginatemplates bouwden, ging Plaswijckpark zelf aan de slag met het uitwerken van de vele pagina’s. Om hier extra handvatten en uitleg voor te geven, kregen marketingmedewerkers van Plaswijckpark van ons een contenttraining

Het resultaat: een levendige website

Met meer dan dertig nieuwe pagina’s en de mogelijkheid om zelf content toe te voegen, heeft Plaswijckpark nu een levendige website die aansluit op hun dynamische evenementenkalender. Een coole functionaliteit? De naadloze integratie van de bestaande YouTube-video’s op de website. 

Voor een fijne en langdurige samenwerking hebben wij de nieuwe website na de succesvolle livegang in beheer genomen. Dat betekent dat updates, onderhoud, hosting en herzieningen door ons verwerkt worden. En zijn er moeilijkheden? Dan kan Plaswijckpark voor alle vragen en oplossingen bij onze servicedesk terecht.

Ook een nieuwe website voor je organisatie nodig?

Ons team van ervaren WordPress experts staat voor je klaar!