Case

Adoptify.nl: metamorfose in 1 week

Als Microsoft 365 implementatiepartner heeft Adoptify.nl hoge ambities. Ze verlangden naar een nieuwe website die sneller is voor bezoekers en gemakkelijker in gebruik voor beheerders.

Klantvraag: SEO als leidraad 

Adoptify.nl kwam met een duidelijke visie: een website die niet alleen eenvoudig te onderhouden is voor de beheerders, maar óók een aanzienlijk hogere Google PageSpeed biedt. 

De bestaande, vertrouwde website was ook in WordPress gebouwd, maar het thema was helaas verouderd en dat leverde enkele belemmeringen op. Tijd voor een snelle en efficiënte gebruikerservaring in een nieuw jasje! 

Slimmer zoeken naar personeel

Naast snelheid en onderhoudsgemak, stonden ook internet marketing en zoekmachine optimalisatie hoog op de agenda. Daarnaast was een sterke ‘Werken-bij’ sectie van cruciaal belang voor het bedrijf voor het aantrekken van nieuw talent. 

Daarvoor hebben we de website versterkt met schema.org-jobpostings: een slimme zet wat SEO betreft. Daarbij zetten we events en trainingen centraal. Diensten namen een centrale plek in, ondersteund door overtuigende referenties om het vertrouwen van bezoekers te winnen. 

Met deze doordachte punten weerspiegelt Adoptify.nl’s streven naar een website die niet alleen functioneert, maar ook excelleert op het gebied van snelheid, SEO en gebruikersbetrokkenheid.

Webdesign in Figma

Gebruik van Schema.org JobPosting

Om de kans op betere zichtbaarheid en zoekresultaten van de vacatures te vergroten, pasten we Schema.org Jobposting toe: een gestructureerde gegevensmarkering (schema markup) die wordt gebruikt om specifieke informatie over vacatures op een website te markeren. 

Het is een slimme manier om zoekmachines te vertellen welke gegevens relevant zijn voor een vacature. Het gevolg: je vacatures worden veel beter gevonden door de juiste doelgroep!

Door schema.org JobPosting te implementeren in de nieuwe WordPress website, voorzagen we zoekmachines, zoals Google, van belangrijke informatie zoals functietitel, locatie, salaris en andere relevante details over een vacature. 

Dit maakt het voor zoekmachines makkelijker om de inhoud van de vacature te begrijpen en te presenteren in zoekresultaten op een meer gestructureerde en nuttige manier.

Ontwerpfase in de snelkookpan

Na een aanloopfase van een aantal weken, werd duidelijk dat de website van Adoptify een versnelde livegang nodig had. Dat betekende: in een razend tempo een mobiel en desktopontwerp neerzetten om deze daarna zo snel mogelijk te implementeren. Voor de opmaak van het design werd er gekozen om in Figma te werken. 

In een kort en bondig traject van maar één week tijd (een record!) hebben we samen met de designer een ontwerp gemaakt. Deze ging door naar onze developers die ervoor zorgde dat de website klaarstond voor livegang. De content heeft Adoptify zelf geproduceerd en in de website gezet.

“Het feit dat we een extra stap aan het proces toevoegden (het design) en dit in één week tijd konden afronden is wel iets waar we trots op zijn.”

Jan-Willem Visser
Projectmanagement / co-owner bij Sowmedia
Jan-Willem

De agile aanpak

Daarna begon het ontwikkelingsproces, verdeeld in sprints. Een innovatieve en agile benadering werd gehanteerd – een aanpak die niet alleen efficiëntie bevorderde, maar Adoptify.nl ook in staat stelde snel met content aan de slag te gaan. Door met deze aanpak te werken maakten we het traject niet alleen efficiënt, maar ook transparant voor de klant!

Ook een nieuwe website voor je organisatie nodig?

Ons team van ervaren WordPress experts staat voor je klaar!