Drie WordPress plugins voor crisiscommunicatie

In crisissituaties is de juiste communicatie van groot belang voor je organisatie. Om snel te kunnen handelen bij een calamiteit is crisis management met een goede voorbereiding het halve werk. Zorg er daarom nu vast voor dat jouw WordPress website klaarstaat als communicatiekanaal in het geval van een storing of crisis. Dan kan je je achterban snel en efficiënt informeren bij calamiteiten en storingsmeldingen.

In dit artikel behandelen we de beste drie WordPress plugins voor crisiscommunicatie. Je kunt deze plugins alvast installeren en configureren op je WordPress website. Hierdoor ben je goed voorbereid wanneer een onverwachte gebeurtenis zich aandient.

Liveblog voor WordPress

Met een liveblog heb je een hele efficiënte manier om je achterban op de hoogte te houden van de laatste stand van zaken. Een liveblog kan handig zijn bij storingsmeldingen, maar ook bij voortdurend veranderende gebeurtenissen. Een liveblog op je WordPress website is in een handomdraai ingericht met de LiveCom for WordPress plugin ($30).

Notificatiebalk voor WordPress

Met de Apex Notification Bar ($22) kun je op allerlei manieren een notificatiebalk in je WordPress website plaatsen. zo kun je de bezoekers op je homepage of contactpagina bijvoorbeeld snel informeren over een telefoniestoring, of beperkte bereikbaarheid van je kantoor. Ook als je dienstverlening tijdelijk stil ligt, kun je door zo’n notificatiebalk een hoop telefoontjes met dezelfde vraag voorkomen.

Pushberichten voor WordPress

Wanneer je veel vaste en terugkerende bezoekers op je WordPress website hebt, dan kunnen live pushnotificaties op je website een uitkomst bieden. Door nu al de WordPress Push Notification ($49) op je website te activeren, worden de bezoekers van website gevraagd of ze notificaties willen ontvangen van je website. Zo kunnen je bezoekers zich alvast aanmelden, en kun je in het geval van een calamiteit of crisis direct een notificatie sturen naar deze groep bezoekers. Ze krijgen die melding te zien wanneer ze je website open hebben staan in hun browser.