Wat is content?

wat is content?

Content is een containerbegrip dat alle lees-, zicht- of hoorbare inhoud van een medium aanduidt. Dit kunnen teksten en afbeeldingen op bijvoorbeeld een webpagina zijn, maar ook een podcast van een digitale service. Dit beperkt zicht niet alleen tot online-uitingen, zoals teksten, afbeeldingen en video’s. Het kan namelijk ook voorkomen in de vorm van een videogame of evenement. Het is een manier van communiceren met een potentiële klant.

Vormen van content in marketing

In de marketing wereld wordt dit begrip vaak gebruikt. Vaak wordt hier ‘inhoud’ mee bedoelt en deze inhoud kan in verschillende vormen voorkomen:

  • Blog artikel
  • Youtube video
  • Google advertentie
  • Facebook bericht
  • Spotify podcast
  • Instagram afbeelding
  • Nieuwsbrief
  • Een (fysiek) evenement 

En nog veel meer.

Content marketing

Het vormt eigenlijk altijd de basis voor effectieve marketing. 

Zonder content is het niet mogelijk om een doelgroep te bereiken en te laten converteren. 

Neem een evenement als voorbeeld. Zonder promotie van een evenement op Facebook of andere sociale media kanalen, valt er bijna niks te promoten omdat er geen inhoud is. Ook het evenement zelf heeft geen bestaansrecht zonder inhoud. 

Goede inhoud is altijd afgestemd op een doelgroep, een medium en de visie van een bedrijf.

Content creatie 

Zowel bij contentcreatie voor de zoekmachine als voor een evenement, richt je je altijd op een specifieke doelgroep. Daarom is het belangrijk dat het uniek is en deze de doelgroep aanspreekt. Door enkel het creëren van content wordt een bepaalde boodschap niet goed opgenomen. Nee, hier moet een doordachte strategie achter zitten die resoneert met de waarde van de doelgroep. 

Content en zoekmachines 

Vooral voor zoekmachine optimalisatie (SEO) is het juist inzetten van content van grote waarde. Zo is het niet alleen belangrijk dat je dit op je webpagina’s hebt verwerkt, ook het gebruik van de juiste ‘keywords’ kan de positie van de webpagina’s in de zoekmachine verbeteren. Dit zijn trefwoorden waar gebruikers van Google op zoeken. 

Ook zogeheten ‘richt content’ elementen op een webpagina, zoals video’s, afbeeldingen en podcasts, kan de positie van je webpagina’s in de zoekmachine verbeteren. 

Naast deze content gerelateerde ranking factoren, zijn er nog een hele hoop andere zoals: technische optimalisatie, website snelheid en backlinks

Sowmedia biedt ook SEO-diensten aan die zich richten op bovenstaande punten. Kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan eens een kijkje op bij onze zoekmachineoptimalisatie pagina. 

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen

7x voordelen van managed WordPress hosting voor jouw bedrijf

Het beheren van een website kan wel mega tijdrovend en complex zijn. Om die reden bieden wij managed WordPress hosting aan. In deze blogpost leggen we uit waarom dit de beste keuze is voor jouw bedrijf en welke fantastische voordelen er voor jou bij zitten. 

Lees verder

Zo kies je de beste WordPress helpdesk voor jouw website

Je werkt bij een organisatie die al enkele jaren een WordPress website heeft. Hoewel de website functioneert, zijn er voortdurend technische problemen en de prestaties zijn niet optimaal. Je voelt de druk om deze knelpunten snel aan te pakken. De vraag is alleen, hoe pak je zulke problemen aan? En wie kan je daarbij helpen?

Lees verder

Waarom je jouw Core Web Vitals zou moeten testen in Google Search Console

Het testen van je website’s Core Web Vitals in Google Search Console is niet slechts een technische noodzaak; het biedt een strategisch voordeel. Leer waarom het cruciaal is voor het verbeteren van de gebruikerservaring en het verhogen van je SEO.

Lees verder