Wat is content?

wat is content?

Content is een containerbegrip dat alle lees-, zicht- of hoorbare inhoud van een medium aanduidt. Dit kunnen teksten en afbeeldingen op bijvoorbeeld een webpagina zijn, maar ook een podcast van een digitale service. Dit beperkt zicht niet alleen tot online-uitingen, zoals teksten, afbeeldingen en video’s. Het kan namelijk ook voorkomen in de vorm van een videogame of evenement. Het is een manier van communiceren met een potentiële klant.

Vormen van content in marketing

In de marketing wereld wordt dit begrip vaak gebruikt. Vaak wordt hier ‘inhoud’ mee bedoelt en deze inhoud kan in verschillende vormen voorkomen:

  • Blog artikel
  • Youtube video
  • Google advertentie
  • Facebook bericht
  • Spotify podcast
  • Instagram afbeelding
  • Nieuwsbrief
  • Een (fysiek) evenement 

En nog veel meer.

Content marketing

Het vormt eigenlijk altijd de basis voor effectieve marketing. 

Zonder content is het niet mogelijk om een doelgroep te bereiken en te laten converteren. 

Neem een evenement als voorbeeld. Zonder promotie van een evenement op Facebook of andere sociale media kanalen, valt er bijna niks te promoten omdat er geen inhoud is. Ook het evenement zelf heeft geen bestaansrecht zonder inhoud. 

Goede inhoud is altijd afgestemd op een doelgroep, een medium en de visie van een bedrijf.

Content creatie 

Zowel bij contentcreatie voor de zoekmachine als voor een evenement, richt je je altijd op een specifieke doelgroep. Daarom is het belangrijk dat het uniek is en deze de doelgroep aanspreekt. Door enkel het creëren van content wordt een bepaalde boodschap niet goed opgenomen. Nee, hier moet een doordachte strategie achter zitten die resoneert met de waarde van de doelgroep. 

Content en zoekmachines 

Vooral voor zoekmachine optimalisatie (SEO) is het juist inzetten van content van grote waarde. Zo is het niet alleen belangrijk dat je dit op je webpagina’s hebt verwerkt, ook het gebruik van de juiste ‘keywords’ kan de positie van de webpagina’s in de zoekmachine verbeteren. Dit zijn trefwoorden waar gebruikers van Google op zoeken. 

Ook zogeheten ‘richt content’ elementen op een webpagina, zoals video’s, afbeeldingen en podcasts, kan de positie van je webpagina’s in de zoekmachine verbeteren. 

Naast deze content gerelateerde ranking factoren, zijn er nog een hele hoop andere zoals: technische optimalisatie, website snelheid en backlinks

Sowmedia biedt ook SEO-diensten aan die zich richten op bovenstaande punten. Kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan eens een kijkje op bij onze zoekmachineoptimalisatie pagina. 

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen

Hoe voorkom je dat ChatGPT je WordPress website crawlt: Een stap-voor-stap gids

Jij weet waarschijnlijk als geen ander: content is koning! En de bescherming van jouw content tegen ongeautoriseerd gebruik is vaak essentieel.

Lees verder

Google Core Web Vitals update: alles over de nieuwe INP Metric

In deze blog leggen we uit wat de Google Core Web Vitals update van maart 2024 inhoudt. Met speciale aandacht voor de nieuw geïntroduceerde ‘Interaction to Next Paint’ – afgekort INP – metric.

Lees verder

GDPR Consent Pro voor WordPress ondersteunt nu Google Consent Mode V2

Als je bekend bent met Google Analytics en Ads, dan weet je waarschijnlijk wel dat je voor maart 2024 Google Consent Mode V2 moet installeren. Doe je dat niet, dan loop je alle nauwkeurige metingen via het marketingplatform mis. 

Lees verder